Miért bízzuk szakemberre az üzleti honlapkészítést?

Ismerős?:
– A sógorom tartja karban a cégem honlapját, évente egyszer szokott hozzányúlni.
– A szomszéd 12 éves kisfia készítette a honlapunkat, nem kívánok új üzleti honlapot csináltatni.
– A honlapom nem hozott a boltnak egy vásárlót sem, az újsághirdetésre pedig jöttek tucatnyian, ez a megfelelő marketing.

Az említett példák gazdái nem kívánnak marketing szemlélettel készült új üzleti honlapot csináltatni! Se a régit felújíttatni! remélem Ön nem tartozik közéjük!

Bőngészőfüggetlen, kereső optimalizált honlap


Az Ön honlapja az egyetlen dolog, amivel be tudja mutatni, marketingezheti a vállalkozását az Interneten. A marketing a legfontosabb, ha Ön találkozott már ezzel a szemlélettel, bizonyára egyetért! Az Interneten ma naponta 2-3 millióan keresgélnek csak Magyarországról, üzleti honlapokat böngészgetve – ettől válik marketing eszközzé! Az üzleti honlapnak óriási marketing értéke van!

Az Ön üzletének potenciális ügyfélköre.  Vajon marketing szemlélettel tekint rájuk? Egyáltalán számításba veszi ezt az üzleti tényezőt? Ön megteheti, hogy lemond ezekről az emberekről? Nagy felelősség hárul arra az emberre, aki üzleti honlapkészítésre vállalkozik. Miért?


Egy marketing szemlélettel rendelkező üzleti honlapkészítés során a következő dolgoknak kell megfelelni:

A honlapkészítés része az európai szemlélettel készült dizájn megalkotása. Sok szabály vonatkozik a honlap „kinézete”, azaz dizájnja készítésére és feldolgozására. (méretezés, felhasznált képek forrásának jogtisztasága, alkalmazott vágási/tömörítési technológia, marketing szemlélettel mért igények … stb).

A honlapja, ha elkészült, meg kell feleljen szigorú szakmai követelményeknek, ha be akar jutni a Google kereső első oldalára. (programozás tisztasága, a Google által programozók részére kiadott etikai szabályainak való megfelelés, komoly szakmai szemlélettel szerzett tapasztalat, kulcsszó arányok – hisz senki sem szeret kísérleti nyúl lenni a pénzéért .. stb) Az üzleti honlapok magas látogatottságot eredményeznek a vállalkozásoknak, hiszen komoly marketing eszközökkel rendelkeznek.


A honlapkészítésnél figyelni kell arra, hogy a honlapnak minden böngészőn (Internet Explorer, Firefox, Opera, Safari) azonosan kell kinéznie, és főleg azonos módon kell működnie. Az üzleti honlapkészítés része a böngészőfüggetlen programozás. Milyen rossz marketing, ha egyik gépen jól jelenik meg a honlapunk, a másik gépen pedig már nem működnek például a menüpontok.

Ma már az internetezők 40 %-a nem az Explorert használja, hanem biztonságosabb szemlélettel rendelkező böngésző programokat! Ön lemondana erről a 40%-ról, csak mert nekik hibásan, szétesve, vagy működésképtelenül jelenik meg az Ön „marketinges” honlapja?

A honlapkészítés nem gyerekjáték, hanem ez is egy komoly, kihívásokkal teli szakma! Joggal tesszük fel a kérdést: Szeretné, ha az Ön honlapját, is úgy találnák meg, ahogy Ön a miénket? Üzleti honlapkészítést, marketing szemlélettel vállalkozásoknak!

Megfelelő szakember


Az üzleti honlapkészítés ma már nem arról szól, hogy Önnek legyen egy szórólapja az Interneten (15 éve még ez volt a marketing cél!) Ma már az elsődleges marketing cél az üzleti kommunikáció! Ha a látogató megtalálja a honlapunkat, tudjon velünk kommunikálni, azonnal rendelni a termékeinkből, ajánlatot kérni, vagy kérdéseket feltenni. És ha ezt este 22.00 órakor akarja/tudja, akkor tegye akkor. A honlap nyitvatartási ugyanis (az üzletével ellentétben) 0-24h, Non-stop!

Kap Ön látogatottsági adatokat, ami fontos marketing eszköz? Egy marketing szemlélettel rendelkező vállalkozó minden elemez! Van információja arról, hogy milyen kulcsszavakra és hányan találták meg az Ön honlapját, körülbelül hány vásárlót jelent Önnek a honlapja? Tett valaha azért, hogy ez az arány javuljon/jobb legyen?

Képes minderre a sógora, vagy akár a szomszéd 12 éves kisfia? Valószínűleg: NEM


Üzleti honlapkészítés és a keresőoptimalizálás:
Fontos Önnek, hogy meg is találják honlapját a látogatók?
Fontos Önnek a honlap mérhető és sikeres forgalma, a marketing szemlélettel rendelkező üzleti honlapkészítés hatékonysága?

Valószínűleg: IGEN
Bízza szakemberre.


Aziránt a 3 millió ember iránt felelősséggel tartozik a honlapkészítő (és a honlap tulajdonosa egyaránt), akik megtalálhatják az Ön honlapját! Ha az Ön honlapja nem felel meg a mai  üzleti elvárásoknak,  ha nem marketing szemlélettel készült, ha elavult, ha hibásan programozott, akkor talán még az is jobb, ha NINCS is honlapja! A „semmilyen kép” jobb, mint a negatív marketing! Gondoljon bele, mit szól ahhoz, amikor a hőn áhított terméket egy olyan honlapon találja meg, amire ez van kiírva: „utolsó frissítés dátuma: 1998. július 16.”
Továbbra is rendíthetetlen a bizalma? Mit gondol ez megfelelő marketing? Vagy kicsit meginog az információ hitelességében? Mennyire lehet aktuális így 10 év távlatából az üzleti információ?

Sikeres honlap


A honlapot nem szabad magára hagyni. Ha elkészült üzleti honlapja, eredményes és profi, akkor Ön elégedett lehet. De mi történik utána? Ahogy a kirakat, úgy a honlap is „beporosodik”, ha senki nem nyúl hozzá évekig! A siker titka nem csak a marketing, hanem az eredetiség és az aktualitás! Ezt már a honlapkészítés fázisában le kell szögezni:

„Olyan marketing szemlélettel készített honlapot akarok, amit én magam tudok frissíteni, és ne kelljen hozzá semmilyen szaktudás! Ugyanis nem tudok és nem is akarok programozni tanulni”.
Jogos! Ilyet kérjen, és ne függjön senkitől! Ha van hétfőn reggel 15 perce üzleti ügyei előtt, kávé közben vigye fel az új terméket/új akciót/vagy csak 1-2 vevőcsalogató mondatot a főoldalra! És ami a legfontosabb: költségek nélkül!


Néhány fontos tényt világítottunk meg, hogy „Miért bízza szakemberre a marketing szemléletű üzleti honlapkészítést?!”. Remélem sikerült, tapasztalatokon alapuló gondolatainkkal felkelteni az érdeklődését!

Forrás: honlapbirodalom.hu